İSTANBUL (AA) – Multinet Up Üst Yöneticisi (CEO) Ali Emre Sever, müşteriyle fiziksel temas gerektiren tüm süreçlerde yüzde 30 oranında dijitalleşme sağladıklarını ve bu sayede 27 ton karbon ayak izini azalttıklarını belirtti.
Şirketlerinin neredeyse tüm süreçlerini uçtan uca dijital ortamda gerçekleştirdiğini belirten Sever, Multinet Up'ın dijital ayakizini artırmak için gerçekleştirdiği son yenilikleri AA muhabiri ile paylaştı.
Sever, yenilikler kapsamında kullanıcıların platform üzerinden kartsız bir şekilde bakiyelerini kullanarak alışveriş yapabildiğini, böylece çevresel sürdürülebilirliğe de önemli bir katkıda bulunduklarını söyledi.
Dijital olanaklar sayesinde ürettikleri karbon emisyonunu azaltmaya imkan tanıyan alternatif çözümler geliştirmeyi önemsediklerini aktaran Sever, "Örneğin, fiziksel temas noktalarımızda dijital çözümler kullanarak atıkları en aza indiriyor, geri dönüşümlü malzemelerle çevreye olan etkilerimizi en aza indiriyoruz. Bugüne kadar müşteri ile fiziksel temas edilen tüm noktalarda yüzde 30 dijitalleşme sağladık ve 27 ton karbon ayak izini azalttık." açıklamasını yaptı.
Sever, pandemi sonrasında odaklandıkları konulardan birinin, fiziki yemek kartına alternatif sundukları sanal kartların kullanım oranlarını artırmak olduğuna dikkati çekerek, "Mobil uygulamamız MultiPay üzerinde son yıllarda yaptığımız geliştirmeler sayesinde bu alanda ciddi bir başarı elde ettik. Artık kullanıcılarımızın önemli bir bölümü yanlarında yemek kartı taşımadan, tüm işlemlerini mobil üzerinden gerçekleştiriyor. MultiPay'de gerçekleşen günlük işlem sayısı 3 milyona ulaştı." dedi.
Kullanıcı deneyimini bir adım daha ileriye taşıma noktasında, MultiPay uygulamasının ara yüzünü güncellediklerini kaydeden Sever, uygulamanın,güncellemelerle daha kullanıcı dostu ve erişilebilir hale geleceğine işaret etti.
Sever, sorumlu tüketim kriterlerine uygun restoran ve kafeleri platformda özel olarak işaretleyeceklerini belirterek, "Bu sayede kullanıcılarımız daha bilinçli tercihler yaparak sürdürülebilir bir tüketim alışkanlığı geliştirebilecek. Ayrıca kampanyalarımız, sosyal medya platformlarında sıkça görülen 'story' formatında sunularak kullanıcıların ilgisini çekecek. Böylece hem kullanıcı deneyimini zenginleştirmeyi hem de dijital çözümlerimizi daha etkileşimli hale getirmeyi hedefliyoruz." dedi.
Kurumsal hediye çözümünde MultiFlex'in sunduğu avantajlara da değinen Sever, şirketin bu alanda geliştirdiği MultiFlex uygulamasının "gıdadan perakendeye, elektronikten akaryakıta kadar birçok sektörde kullanımı geçerli olan dijital bir hediye platformu" olduğu bilgisini paylaştı.
– "Platformun son kullanıcıya sunduğu büyük değerler, esneklik ve özgürlük"
Sever, çözümlerini şirketlere maliyet avantajı sağlamak ve verimliliği artırmak için geliştirdiklerini ancak nihai kullanıcı deneyiminin öncelikleri olduğunu belirterek, "Örneğin MultiNet yemek kartının bir çalışan için en önemli avantajı kendi ihtiyaç ve damak tadına uygun öğle yemeğini yiyebilme özgürlüğü sunuyor olması. Benzer şekilde, Ramazan ve Kurban Bayramı gibi özel günlerde, çalışanlarını ödüllendirmek isteyen işverenler, bizim dijital çözümlerimiz aracılığıyla her çalışanını mutlu edebilecek seçenekler sunabiliyor." değerlendirmesinde bulundu.
Dijital ve esnek hediye arayışındaki işverenler için geliştirdikleri MultiFlex'in en temel vaadinin "çalışan mutluluğu" olduğunu dile getiren Sever, "Tam da bu nedenle biz kendimize B2B2E modelinde bir platform olarak görüyoruz. Çalışanlar bizim nihai kullanıcılarımız ve biz tüm faaliyetlerimizi onların ihtiyaç ve beklentilerini merkeze alarak tasarlıyoruz. Bu nedenle, çalışan mutluluğu ve motivasyonu sağlandığında performans artışı da kaçınılmaz hale geliyor." dedi.
Platformda yemek kartları, hediye kartları, kurumsal seyahat, araç çözümleri ve spor salonu üyelikleri gibi hizmetler sunarak, çalışanların hayatını kolaylaştırdıklarına işaret eden Sever, şirketin temel faaliyet alanı itibarıyla "çalışan esenliğine" hizmet ettiğini aktardı.
Sever, ana amaçlarının "paydaşların büyümesini hızlandırmak" olduğunu anlatarak, sözlerini şöyle tamamladı:
"Platformumuzda yer alan çözümlerin vergi avantajları, hesap kolaylıkları, tek platformda işlem kolaylığı, detaylı raporlama gibi özellikleri, işverenlere zaman ve maliyet tasarrufu sağlıyor. Operasyonel yükleri sıfıra indiren ve uzun vadede ciddi finansman tasarrufu yaratan çözümlerimizle, işletmelere 'Siz ana işinize odaklanın' diyoruz. Bir şirkette özellikle çalışana bağlı giderlerin yönetiminde, aklınıza gelebilecek tüm süreçlere yönelik çözümlerimiz mevcut. İşverenler ve yöneticiler bu sayede, ana işlerine odaklanabiliyor ve iş süreçlerini daha verimli hale getirebiliyor. Elbette çalışan esenliğinin de verimliliğe ve finansal başarıya olan katkıları göz ardı edilmemeli. Nitekim mutlu çalışan, müşteriyi mutlu eder, müşteri memnuniyeti de rekabet avantajı yaratır."